Friday, December 10, 2010

Old Man Study



photshop cs3
wacom tablet
1 hour





marylin monroe & bruce lee dah tua :D
gambar di atas tiada kene mengena pun...jumpa kat internet hehe, lawok  ^^V

Friday, October 22, 2010

Symmetric Art

Final project for visual research and application :D
Lecturer : Pn Zuriati




























Dan aku tidak meminta kepada kamu sebarang upah mengenai apa yang aku sampaikan (dari Tuhanku); balasanku hanyalah terserah kepada Allah Tuhan sekalian alam. ( Surah Asy-Syu'araa' : 109)







Monday, October 11, 2010

Constructive Art



 my 3D form of constructive art

final drawing based on my 3D form
( -5 bcoz late :D )

Saturday, September 25, 2010

First Digital Artwork

Juz want to share my very very first digital artwork or my very very first vector art using photoshop cs2 :D - 2008





Dalam firman Allah Qs.al-Hasyr:18:'' Wahai orang orang yg beriman,bertaqwalah kamu sekalian kepada Allah.Dan seharusnya setiap diri memandang masa depan dari pelajaran masa silam.Dan bertaqwalah kepada Allah,Sesungguhnya Allah mengetahui apa yg kalian lakukan.

Thursday, September 9, 2010

Salam Aidilfitri

Selamat hari raya aidilfitri kepada semua muslimin dan muslimat, mohon maaf zahir dan batin kepada keluarga, rakan-rakan dan juga yang mengenali diri ini, eh ade lagi, dan juga yang melawat BLOK ni jugak. Semoga kita semua diberkati dan diterima ibadah di bulan yang mulia iaitu bulan Ramadhan, Insyaallah. 

Selamat Hari Raya Aildilfitri to all muslims, families and friends. May we all be blessed in the holy month of Ramadan. 


salam aidilfitri from Aiman Mohd Damanhuri
salam aidilfitri



aiman mohd damanhuri


aiman damanhuri

Friday, September 3, 2010

Typography #2

arabic typography - still learning :D
(beginner)












Typography #1

self typo


self typo


self typo


1Malaysia


tiger


dragon typo


i will post the second part later :D
harap dapat komen yang membina untuk memajukan lg diri




"Sebaik-baik manusia ialah orang yang memberi manfaat pada manusia (termasuk meratakan kasih sayang).
Sebaik-baik manusia ialah mereka yang paling baik akhlaknya (kasih sayang kepada orang lain)." (Riwayat At Tabrani)

Saturday, August 14, 2010

Saje-saje















Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: "Siapa yang pada petang harinya berasa letih dari amal usaha yang dilakukan dengan kedua tangannya sendiri, maka dia pada petang itu telah diampunkan dosanya" (Riwayat Al-Tabrani dari Ibn Abbas r.a.)

Thursday, August 12, 2010

Footballer Drawing



franck ribery

ricardo quaresma 
ataupun boley gak korang nk pggil riMANdo QuaresMAN :D


zinedine zidane

cesc fabregas,kaka, & c.ronaldo @ cesc fabreMAN,kaka & c.roMANdo 
hehehe




Tiada apa yang lebih bermakna selain dapat bermuhasabah diri supaya dapat merenung seketika sejauh mana telah kita capai dalam kehidupan ini. Seimbangkan antara tanggungjawab sebagai hamba-NYA dan juga tanggungjawab didunia.

Wednesday, August 11, 2010

Big Head ( caricature :D )

caricature for fun

cicakman n prof clone

kaka

supermokh

wolverine

zaquan

safee

kawan2 kelas mase kt perak yg disayangi :D :D

masked rider